Office 365 postafiók létrehozása hibrid környezetben

(Távoli postaláda engedélyezés)

Amennyiben helyi és Exchange Online környezetünk is van, valamint össze vannak egymással kapcsolva, az alábbi kérdések szoktak felmerülni, ha közvetlenül létrehozzuk az Office 365 postaládát a felhőben:

Miért nem látszanak a felhőben létrehozott felhasználók a helyi Exchange Admin Center-ben?

Miért nem működik a belső hálózatról az Outlook automatikus szerver konfiguráció?

Bár létrehozhatjuk a felhasználót az AD-ban és hozzárendelhetünk a szinkronizálás után licencet az Office 365-ben, de a probléma az, hogy ilyenkor a helyi Exchange nem tud róla, hogy ennek a felhasználónak létezik postafiókja. A helyi Exchange számára egy AD felhasználó lesz semmi több. Ezért nem tudja beállítani pl. automatikusan az Outlook az email cím alapján a szervert, hiszen a helyi Exchange-t kérdezi meg, de ő meg nem tud semmilyen postafiókról.

Ilyenkor szükséges különböző Exchange AD attribútumok (pl. msExchRecipientType ) beállítása is a felhasználói objektumon. Ezt legegyszerűbben az alábbi PowerShell paranccsal tehetjük meg:

#Szintaktika: Enable-RemoteMailbox <felhasználó> –RemoteRoutingAddress <felhasználó@előfizetés.mail.onmicrosoft.com>

Enable-RemoteMailbox vezeteknev.keresztnev -RemoteRoutingAddress vezeteknev.keresztnev@tenantnev.mail.onmicrosoft.com

 

A teljes folyamat:

  • Létrehozzuk az AD felhasználót
  • Enable-RemoteMailbox
  • AD szinkron futtatása (vagy kivárni a szinkronizálást)
  • Licenc hozzárendelése a felhasználóhoz az Office 365-ben, ekkor jön létre a felhős postafiók